Het is nu tijd om over te stappen naar Squarespace 7.1

Ben je tevreden met hoe jouw website presteert? Voel je nog steeds de liefde voor je online plekje? Als het antwoord op een van deze vragen "nee" is, dan ben je hier op de juiste plek! Het internet verandert snel, en soms hebben onze websites een beetje opfrissing nodig. Maak je je af en toe zorgen of jouw website een beetje saai is geworden? Is het misschien tijd om je website wat spannender te maken? Ontdek waarom overstappen naar Squarespace 7.1 de gamechanger kan zijn die je nodig hebt!

Het is nu tijd om over te stappen naar Squarespace 7.1 Fluid Engine

Een krachtige website is essentieel voor jouw bedrijfssucces, mits het goed is opgezet. Het zou het medium moeten zijn dat jouw diensten promoot, potentiële klanten vertelt waarom jij degene bent met wie ze moeten samenwerken en uiteindelijk leidt tot verkoop. Maar van websitebezoekers die meteen verdwijnen zodra ze op jouw website belanden tot ontwerpen die eruit zien alsof ze uit het vorige decennium komen, zijn er tal van tekenen dat jouw website wat liefde en zorg nodig heeft.

 

Hier zijn 5 teken om in gedachten te houden bij het beslissen of het tijd is om jouw website te updaten.

 

1. Je bent niet duidelijk over wat jouw bedrijf is en voor wie het is

Als potentiële klanten niet meteen begrijpen wat je doet en hoe ze baat kunnen hebben bij jouw diensten zodra ze op jouw website belanden, is de kans klein dat ze bij jou willen kopen.

Mensen weten niet wat ze niet weten, en als ze op zoek zijn naar iets dat ze nog niet eerder hebben gekocht of het nu om coaching, een nieuw masterclass of workshop gaat, moet je het zo makkelijk mogelijk voor hen maken om te leren hoe jij hen kan helpen het probleem op te lossen waar ze mee zitten.

De oplossing hiervoor hoeft niet ingewikkeld te zijn. Focus op het maken van een beknopte brand missieverklaring met deze drie essentiële punten in gedachten:

  • Met wie werk je samen? Voor wie is jouw bedrijf bedoeld?

  • Wat doet jouw bedrijf? Wat is de impact?

  • Hoe help je mensen? Wat zijn jouw diensten/producten?

Het schrijven van ervan is zo eenvoudig als het volgen van deze formule:

“MIJN (uniek bijvoeglijk naamwoord) (je product of dienst) (wat de klant gaat krijgen of bereiken met een sterk werkwoord) ZODAT JE (hoe je product of dienst het leven van je klant gaat veranderen).”

In de praktijk kan het er als volgt uitzien:

“Mijn 1-op-1 mentorship is om het potentieel in jou te ontsluiten door een minimalistisch businessmodel zodat je maximale vrijheid en autonomie kan bereiken.”

Als je een duidelijke verklaring hebt zoals hierboven, zorg er dan voor dat deze prominent op je homepage staat!

 

2. Jouw website is niet geschikt voor mobiele apparaten

Wanneer heb je voor het laatst naar jouw website gekeken op je telefoon?

Met meer dan de helft van al het internetverkeer afkomstig van mobiele apparaten, als jouw site niet niet geschikt is of niet correct werkt op telefoons, is dat zeker een teken dat het een update nodig heeft. Het is te gemakkelijk om een mooie website te maken op een groot scherm en de mobiele versie eruit te laten zien als een rommeltje of met veel te veel tekst.

De meeste bezoekers van jouw doelgroep bekijkt jouw website waarschijnlijk op hun telefoon vooral als je ze er via sociale media naartoe verwijst, dus het loont om regelmatig te controleren hoe jouw website eruitziet op een echte telefoon. Zorg ervoor dat er geen belangrijke informatie verborgen of onduidelijk is, dat al je links, navigatie en contactformulieren werken, en dat je tekst leesbaar is.

Jouw publiek is altijd onderweg en wil geen tijd verspillen aan een website die moeilijk te gebruiken is op hun telefoon, dus je moet ervoor zorgen dat jouw website klaar is om hen aan te trekken, niet af te stoten.

 

3. Jouw merk wordt niet goed vertegenwoordigd

In slechts 0,05 seconden vormen gebruikers een mening over jouw website. Ja, je leest het goed, 50 milliseconden! Die fractie van een seconde bepaalt of ze jouw site leuk vinden of niet, of ze blijven of vertrekken. Het is een snelle beslissing die jouw online succes kan beïnvloeden.

Dus. De eerste indruk telt als het om websites gaat, omdat mensen snel een oordeel vellen. De meerderheid van de bezoekers beoordelen ook de geloofwaardigheid van een bedrijf op basis van het webdesign van het bedrijf.

De eerste indruk die mensen van jouw bedrijf krijgen, is gebaseerd op hoe je jezelf online presenteert. Als je jouw website al een jaar of langer niet hebt bijgewerkt, is de kans groot dat het geen goede weergave is van wie of wat jouw bedrijf op dit moment is.

Bijvoorbeeld, als je jezelf positioneert als een high-end tekstschrijver en jouw website eruitziet als een rommelige website, met afbeeldingen van slechte kwaliteit en niet passende kleurgebruik en met te veel tekst, dan is er duidelijk iets mis, toch? Het uiterlijk en de uitstraling van jouw website moeten overeenkomen met hoe je online door klanten gezien wilt worden.

Als je jouw website al lange tijd niet hebt bijgewerkt, zul je ook merken dat potentiële klanten geen moeite zullen doen om er doorheen te bladeren als ze ervan uitgaan dat ze niets nuttigs of recent zullen vinden. Als dit steeds opnieuw gebeurt gedurende een te lange tijd, kunnen de resultaten er behoorlijk slecht uitzien: niemand komt terug na hun eerste bezoek; minder verkeer betekent minder verkoopkansen; minder verkoop betekent lagere winst... je snapt mijn punt.

We maken allemaal periodes van evolutie door in ons bedrijf. Als je jouw merk, boodschap, foto's of diensten hebt bijgewerkt, is dit een goed moment om te controleren of jouw website die veranderingen weerspiegelt.

 

4. Jouw website laadt traag

Als er één ding is waarvan ik weet dat ondernemers het meest waarderen, is het hun tijd.

Als jouw websitebezoekers op jouw website belanden en het duurt langer dan een paar seconden voordat de pagina's worden geladen, kunnen ze snel geïrriteerd raken en vertrekken. Denk er eens aan wanneer je naar iets zoekt om te kopen op een kledingwebsite. Als de pagina je enkele minuten lang een laadscherm laat zien in plaats van de kleding die je wilt kopen, hoe snel ga je dan naar een andere website die snel laadt en je zonder problemen kunt kopen?

Jouw websitebezoekers kunnen zich in dezelfde situatie bevinden, dus laten we ervoor zorgen dat je de beste gebruikerservaring biedt door de laadsnelheid van je pagina te verbeteren!

Om erachter te komen wat de huidige laadsnelheid van jouw pagina is, kun je gratis tools gebruiken zoals:

Ze bieden gepersonaliseerde aanbevelingen voor jouw website, waarbij de gebruikelijke boosdoeners zijn:

  • het comprimeren van afbeeldingen die te groot zijn. Snel op te lossen met iloveimage.com

  • het verminderen van externe scripts

  • het verkleinen van videobestanden

  • het verminderen van het aantal gebruikte lettertypen

 

5. Er is geen zoekmachineoptimalisatie

De Google vinbaarheid ofwel Search Engine Optimalisation (SEO) is essentieel als je wilt dat mensen jouw bedrijf online kunnen vinden wanneer ze op zoek zijn naar producten of diensten zoals die van jou (bijv. "duurzaam interieurontwerper in Utrecht").

Als jouw site niet is geoptimaliseerd, zal het voor zoekmachines zoals Google moeilijk zijn om door jouw inhoud te crawlen en de meest relevante pagina's te rangschikken.

Het optimaliseren van jouw website kan inhouden:

  • ervoor zorgen dat elke pagina een unieke metabeschrijving heeft

  • elke pagina de juiste heading-hiërarchie (H1, H2, H3) geven

  • alt-tekst toevoegen aan alle afbeeldingen (tenzij ze alleen voor decoratie zijn)

  • jouw sitemap uploaden naar Google Search Console

Het is belangrijk op te merken dat SEO een langetermijnstrategie is - het kost tijd om resultaten te zien, dus verwacht geen direct succes. Als je echter toegewijd blijft aan het proces en in de loop van de tijd kleine veranderingen blijft aanbrengen, zul je uiteindelijk significante resultaten zien.

 

Laat jouw website weer voor je werken met een paar strategische aanpassingen en begeleiding.

Je neemt je bedrijf serieus en met jouw website wil je dat ook weerspiegelen. Om samen te vatten: hier zijn de signalen die erop wijzen dat jouw website dringend een update nodig heeft.

  • Wees duidelijk over wie je bent en met wie je werkt. Vertel jouw klanten wie je bent, wie je helpt en hoe je dat doet.

  • Controleer of jouw website geschikt is voor mobiel gebruik. Bekijk jouw website op jouw telefoon en vraag een klant om een tweede mening en controleer of alles goed werkt.

  • Zorg ervoor dat jouw merk op de juiste manier wordt vertegenwoordigd. Geef jouw website een update om ervoor te zorgen dat het overeenkomt met de huidige uitstraling en boodschap van jouw bedrijf.

  • Verbeter de laadsnelheid van jouw pagina's. Maak gebruik van tools om te controleren of jouw website snel genoeg laadt en neem stappen om eventuele vertragingen aan te pakken.

  • Optimaliseer jouw website voor zoekmachines zoals Google. Pas SEO-praktijken toe om ervoor te zorgen dat jouw website beter wordt gevonden in zoekresultaten.

Soms weten mensen niet wat er verbeterd moet worden aan hun website, maar een paar kleine aanpassingen kunnen een wereld van verschil maken. Een vernieuwing van jouw website veranderd het van een site waar je je voor schaamt naar een site die doet wat jij wilt: jouw expertise 24/7 promoten, potentiële klanten overtuigen en jouw omzet verhogen zonder dat je er constant op hoeft te letten.

Maar als het idee om alles zelf te controleren en updates uit te voeren je angstig maakt, dan is mijn pakket Squarespace Support een praktische manier om jouw Squarespace-website te laten vernieuwen door mij als ervaren Squarespace webdesigner, zonder dat je vast komt te zitten in de details van doe-het-zelf-ontwerp. Lees hier meer over en boek jouw call.

Made by Anouk

Is je huidige Squarespace website te klein geworden voor je grote ambities? Schakel Made by Anouk in.

Made by Anouk is dé Squarespace expert van Nederland. Samenwerken met mij betekent een slimme stap vooruit. Ik maak websites die je verwachtingen overtreffen en je laten opvallen. Mooi design, naadloze functionaliteiten en stressvrije aanpak voor gewenste resultaten. Succes gegarandeerd. Ik maak graag kennis met je.

https://madebyanouk.nl
Vorige
Vorige

Opvallende en stoere Squarespace website voor restaurant ‘t Schor

Volgende
Volgende

Warme en uitnodigende Squarespace website voor evenementenlocatie Nije Leije